ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

اجازه دهید دیپلماسی فرهنگی کار خودش را بکند


رویداد بین المللی فرهنگی – اقتصادی اکسپو که در دبی در حال اجراست و فستیوال بین المللی هنر قطر که تا یک هفته دیگر در دوحه آغاز خواهد شد،فرصت های بی نظیری برای گفتگو و دیپلماسی فرهنگی ملت های مختلف جهان می‌باشند

در جامعه ای که به شدت نیازمند خلاقیت و نوآوری است؛افراد خلاق جایگاهی ندارند

چرا باید جوان نخبه و صاحب ایده ،آرزو کند کاش در کشور دیگری به دنیا می آمد

ظاهراً چون درک درستی از فعالیت های مبتکرانه وجود ندارد ،طرح های حرفه ای هم مورد توجه قرار نمی گیرد.

چرا در استان بوشهر با وجود درآمد سرشار اقتصادی از پروژه های صنعتی ،فعالیت های فرهنگی مورد حمایت قرار نمی گیرند ؟!

مدیر سازمان مردم نهاد راه آبی ابریشم در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت : بدون شک هر جامعه در ابعاد بزرگ یا کوچک با هر میزان از توسعه نیاز دارد فضای تازه ای از نو آوری را تجربه کند،چرا که مسیر نشاط اجتماعی و رفاه شهروندی بدون شک از دروازه های ذهن افراد خلاق می‌گذرد و موتور توسعه نیز با افکار و دانش همین انسان های پویا و خوش ذوق به حرکت در می‌آید .
حسین ایزدپناه گفت : متاسفانه چیزی که در طول چند سال فعالیت فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با آن مواجه شده ام ،موانعی است که بر سر اجرای برنامه خود داشته ام که بی شک بخش بزرگی از این مشکلات ناشی از نگاه تنگ نظرانه و سطح پایینی است که دستگاه های مرتبط از خود بروز داشته اند می‌باشد .
این فعال فرهنگی و گردشگری در خصوص پروژه های راه آبی ابریشم تصریح کرد : همانطور که می‌دانید این موسسه با هدف معرفی قابلیتهای اقلیمی کرانه های خلیج فارس و دریای عمان در سطح بین الملل و ملی تأسیس شده است و در طول چند سال گذشته موفق شده در خارج از ایران از طریق نمایشگاه عکس ، کارگاه های آموزشی و انتشار مقالات متعدد ظرفیت شهر بندرهای جنوبی ایران در استان های بوشهر ،بندر عباس و سیستان بلوچستان را بیشتر معرفی کند و پیوند های مشترک با کشورهای هم مسیر در تاریخ دریانوردی را برای رسیدن به صلح و دوستی را یادآوری نماید و به نوعی یک کار خلاقانه روی تاریخ دریانوردی است که می‌تواند منجر به تعاملات فرهنگی و گردشگری خوبی بین کشورهای هم مسیر در راه آبی ابریشم گردد.

ایشان در خصوص مشکلات پیش رو افزود: واقعیت این است که دورانی که ما با این هدف برنامه ها را طراحی و اجرا کردیم ،شرایط سخت نیز شروع شدند که همگی روی برنامه های فرهنگی اثر گذاشتند مانند تحریم های اقتصادی ،گران شدن دلار و تورم .،اما با وجود این با توجیه مناسب توانستیم کارها را پیش ببریم البته مسایل مالی را خودمان شخصا برعهده گرفتیم اما جای سوال است چرا در استان بوشهر که درآمد اقتصادی ناشی از پروژه های نفتی و گازی بالا است ،فعالیت های مهم فرهنگی و اجتماعی که در گروه هدف مسؤلیت های اجتماعی شرکت ها نیز قرار دارد ،مورد حمایت قرار نمی گیرند .بسیار تلاش کرده ایم تا بتوانیم این مسئله را یادآوری کنیم که ایجاد نشاط صنعتی که از اهداف این موسسه مردم نهاد است میتواند در انجام برنامه های مختلف شرکت ها کمک ساز باشد

همچنین باید توجه داشت فعالیت های ما برای وزارت نفت حکم‌ یک بازوی توانمند را دارد که در مقوله توسعه پایدار و متوازن باز تعریف می‌شود و این انتظار می‌رود که وزارت نفت در این زمینه همکاری نماید

ایزدپناه همچنین تصریح کرد : ظاهراً وقتی شما در یک منطقه کمتر توسعه یافته و با تمام سختی و مشکلات سعی در ارائه طرحی خلاقانه هستی با عینک ریز بین از سوی بالادستی ها مواجه میشوی و نمیدانم این سیاست ها تا چه زمانی روی مدار عدالت اجتماعی قرار خواهند گرفت . امیدوارم البته .

اخبار مرتبط
نظرات

تیتردو

گفت و گو با حمید موذنی ، نویسنده و پژوهشگر اجتماعی گفت و گو از: الهام بهروزی
به مناسبت تولد خیام نیشابوری گفت و‌گو با حمید موذنی، نویسنده و پژوهشگر اجتماعی گفت و گو از الهام بهروزی ۱. در مورد زیست دیرینه مردم بوشهر با اشعار خیام‌خوانی توضیح بدید و اینکه چرا رباعیات خیامی در این منطقه از دیگر سروده‌های شاعران بزرگ پیش گرفته و مردم این منطقه با آن‌ها بیشتر همذات‌پنداری […]
آرشیو

مقالات

نادر هوشمند
سایه دوم تو
نادر هوشمند
اصلان آفریقایی و واپسین صورتک او
نادر هوشمند
آخرین ساعات زندگی یک گربه
نادر هوشمند
از ادعاهای یک دیوانه
نادر هوشمند
بازگشت از مرگی که در بیمارستان بوعلی سینا اتفاق افتاد
غزال ساکی
زنان و مشارکت سیاسی
حمید موذنی
شجریران
غزال ساکی
روزنامه‌نگار حوزه‌ی جامعه و زنان
محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
آرشیو