ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

۹۶.۲۲ درصد جمعیت بوشهر باسواد


معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تلاش انجام شده ۹۶.۲۲ درصد افراد ۱۰ تا ۴۹ سال جمعیت استان بوشهر باسواد هستند.

غلامرضا دانش‌فر صبح امروز در جلسه پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر با بیان اینکه فعالیت‌های سوادآموزی توسعه یافته است اظهار داشت: برای مشارکت همگانی در امر سوادآموزی از همه گروه‌ها و قشرهای مختلف جامعه استفاده می‌شود که در این راستا میزان باسوادی در استان بوشهر افزایش یافته است.

وی از جذب سواد آموزان دوره انتقال خبرداد و تصریح کرد: در دوره سواد آموزی تاکنون ۹۵ درصد افراد بی سواد تحت پوشش قرار گرفته و تلاش می‌شود همه افراد فاقد سواد جذب کلاس‌ها شوند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار و ۸۰۵ نفر افراد بی‌سواد تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده این تعداد تا پایان سال به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش می‌‌یابد.

دانش‌فر با بیان اینکه در سه سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بی‌سواد جذب کلاس‌های سوادآموزی شده‌اند گفت: از این تعداد سوادآموز ۹۵ درصد آن به مرحله برگزاری امتحان پایانی رسیده‌اند و امتیازات لازم در کشور کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۶٫۲۲ درصد جمعیت استان بوشهر باسواد هستند خاطر نشان کرد: با تلاش انجام شده ۹۶٫۲۲ درصد افراد ۱۰ تا ۴۹ سال جمعیت استان بوشهر باسواد هستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بوشهر به کمبود نیروی انسانی با کیفیت آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۸۰۰ نفرآموزش های لازم برای آموزش در مراکز یادگیری محلی فرا گرفته‌اند.

وی به راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی در بوشهر و دشتستان خبر داد و بیان کرد: افراد در مراکز یادگیری علاوه بر آموزش سواد، حقوق شهروندی، توجه به محیط زیست و نگاه به زندگی آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

دانش‌فر به چالش‌های پیش رو در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بازگشت به بی سوادی ، مسدود نبودن ورودی و بالا بودن نرخ بازمانده از تحصیل، تغییر محیط فرهنگی، اقتصاد و آموزشی از مهم‌ترین این چالش‌های این حوزه است.

وی نبود کتابهای آموزشی بر اساس گروه سنی افراد برای باسواد شدن و اختیاری بودن تحصیل در کشور را از دیگر مشکلات سواد آموزی بیان کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر باسوادی کودکان بازمانده از تحصیل در رده سنی ۱۹-۱۰ سال ، اولیا بی‌سواد دانش آموزان، حمایت از کودکان در معرض آسیب، باسواد کردن اتباع خارجی، زندانیان، کشاورزان و سربازان بی‌سواد را از مهم‌ترین برنامه‌های نهضت سواد آموزی برای برون رفت از چالش‌ها عنوان کرد.

دانش‌فر با تاکید به ریشه کنی بی‌سوادی در استان بوشهر گفت: سوادآموزی و اداره کل آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌توانند این مشکل را برطرف کند بلکه نیازمند مشارکت همگانی دستگاه‌های اجرایی استان است.

معاون سوادآموزی استان بوشهر از انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی برای توسعه سوادآموزی خبرداد و تصریح کرد: تاکنون ۲۵ تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه سواد آموزی اقشار مختلف جامعه منعقد شده است.

وی با اشاره به ارتقا سوادآموزان به تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها گفت: ۱۲۰ نفر از افرادی که از طریق سوادآموزی باسواد شده‌اند تحصیلات خود را در مقطع دیپلم، کارشناسی و دکترا به پایان رسانده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهراجرای طرح باسوادی در روستاها، تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی، تولید برنامه رادیویی و برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه سواد آموزی را از دیگر فعالیت این معاونت بیان کرد.

در این نشست از مسئولان و کارشناسان موفق سواد آموزی و دستگاه‌های برتر اجرایی در استان با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

منبع : تنسیم

اخبار مرتبط
نظرات

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
اسلاوی ژیژک
وقتی گزینه‌هایِ پیش‌ِ رو یکی از یکی بدترند
آرشیو