ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

رافائل و پرسپولیس ثبت در فهرست آثار ملی

طی جلسه ای پرونده ثبتی کشتی رافائل و پرسپولیس جهت ثبت در فهرست آثار ملی تکمیل و به سازمان ارسال شد .

در پی جدا کردن و فروش بخشی از کشتی رافائل ، به دستور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر امروزجلسه اضطراری شورای ثبت آثار و اموال تاریخی در اداره کل برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ناصر امیرزاده در جلسه گفت : کشتی رافائل یک اثر تاریخی است که به دلیل تعلق خاطرمردم ،حفاظت از آن از مسئو لیت های اداره کل می باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود : علاوه بر ثبت این کشتی باید کشتی پرسپولیس و سایر کشتی هایی که در آبهای خلیج فارس بوده اند نیز ثبت شوند زیرا که این کشتی ها بحشی از تاریخ دریایی خلیج فارس و فرهنگ مردم کرانه های خلیج فارس می باشد .

امیرزاده افزود : ما در قبال هرگونه آسیب رساندن به اموال تاریخی مسئول هستیم  ، از این رو مکاتباتی با  نهادهای انتظامی و امنیتی جهت برگرداندن بخشی از کشتی رافائل  را داشته ایم که امیدواریم طی اقدامات امروز و ثبت این کشتی ها در فهرست آثار ملی دیگرتعرضی به آنها را شاهد نباشیم .

وی همچنین گفت :بخش مهمی از  گردشگری دریایی می تواند گردشگری دریایی زیر آبی باشد که با توجه به بسترهای ناشناخته زیر آب نیاز به یک باستان شناسی زیر آبی در دریای خلیج فارس است تا بتوانیم قابلیت های گردشگری زیر آبی را نیز شناسایی و مورد بهره برداری گردشگران قرار دهیم .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی بوشهر ادامه داد: ظرفیت های گردشگری  زیر آبی این استان آنچنان است که می توان به صورت یک برند گردشگری در یایی زیر آبی  این استان را مطرح کرد .

در ادامه جلسه کلیه مدارک و مستندات ثبت کشتی پرسپولیس و رافائل جمع آوری ودستور اقدام ثبت انجام شد .

نظرات

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

حمید موذنی
شجریران
غزال ساکی
روزنامه‌نگار حوزه‌ی جامعه و زنان
محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
آرشیو