ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

پیام سبز شبکه تشکل های محیط زیستی و منابع طبیعی استان بوشهر

بهار آغاز رویش و و فصل شکفتن است ، طبیعت به دنبال پوشش رنگین کمان امید از شکوفه هاست ، بهار فصل آغاز بودن است بار دیگر نوبت مرحمت باران رحمت بر دل نمک زده طبیعت است .

بهار آمد تا محیط حساس زیست بوم مارا به بخشندگی دعوت نماید و غبار از چهره گیاهان شور پسند سازش پذیراین خطه بزداید ، دانه ی گونه های زمستانه آب شیرین از روزنه خاک چشم بگشایند و به امید درخشش آفتاب با رشدی سریع قد کشیده و زمینه ساز آشیانه پرندگان مهاجر باشند .
بهار آمد تا کوه های گیسکان مهمان پذیر خوبی برای تداوم زیست پلنگ باشد بهار آمد تا تالاب مند و حله جانی دوباره گیرند و پیوند جدیدی با آهوی جبیرو دراج ببندند .ما می دانیم که جغرافیای سرزمین ما خاص است . رودخانه هایمان کم آب و خاکمان شور ، آب های زیرزمینی شور در نزدیک سطح زمین و کشاورزیمان محدود اما ارزشمند، محیطمان حساس و شکننده اما بسیار هم بخشنده .

یادمان باشد که دامنه های زاگرس را لخت و عریان کردیم و ریشه های قوی بلوط را قطع نمودیم و سیلاب ها از حریم رودخانه بیرون آمدند چرا که خانه رود را از آن خود دانستیم .

ما در مکانی زندگی می کنیم که انبار منابع نفت و گاز در عمق ۱۰ متری آب های سرزمینی مان قرار دارد وآهک های آسماری آن منابع انرژی را در دل خود جای داده است ، ما در سینه کش چین های منظم و رقصان زاگرس که بودن را تفسیر می کند آرام بر لبه شمالی خلیج فارس مسکن خود را گسترده ایم تا قدر دان شرایط ژئوپولتیک خود باشیم .
بهار از پس هر سال به ما یادآور می شود که توان طبیعتمان محدود است وخواست ما از منابع آب و خاک نامحدود . طبیعت همواره با هر بهاری و شروعی دیگر دست آشتی بسوی ما دراز کرده ، بیاییم و دستش را گرم و محکم بفشاریم و مهربانانه با همت سمن های زیست محیطی با بهار هم قدم شویم.

طبیعتمان را قدر دان باشیم

روز طبیعت گرامی باد

 

شبکه سمن های محیط زیستی و منابع طبیعی استان بوشهر

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
آرشیو