ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

پوریا عالمی
با کفش وارد مطب نشوید

با کفش وارد مطب نشوید
پوریا عالمی

 

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: «چرا اصرار می‌کنیم همه مشاغل را قد هم بدانیم؟ هر شغلی جایگاه خودش را دارد و مقدس‌بودن حرفه پزشکی قطعی است. باید الزامات مقدس‌بودن را رعایت کنیم».

ازهمین‌رو از همه بیماران تقاضا داریم هنگام برخورد با یک پزشک یا مراجعه به مطب این نکات را در نظر بگیرند:
۱- حتما قبل از ورود به مطب دست و صورت خود را چندبار بشویید.
۲- با کفش وارد مطب نشوید و کفشتان را جلو در بکَنید.
۳- هنگام مواجهه با پزشک، ٢٠ دور دورش بگردید و هی قربان‌صدقه‌اش بروید.
۴- ویزیت را نپرسید. خودتان هرچقدر دوست دارید بیندازید توی کشوی منشی.
۵- اگر بعد از مراجعه به پزشک حالتان خوب شد و بچه‌دار شدید، اسم فرزندتان را بگذارید «پزشک».
۶- بعد از اینکه پزشک چوب بستنی را در حلقتان فرو کرد، چوب بستنی را که پزشک دست زده، از دست او گرفته و به یادگار به منزل برده و در حلق تک‌تک اعضای خانواده و دوستان فرو کنید.
۷- هرجا پزشکی وارد شد، شما قیام کنید، اما اگر شما جایی وارد شدید که پزشکی نشسته بود و از جاش بلند نشد، تا موقعی که او رخصت نداده ننشینید و همان‌طور سرپا بایستید.
۸- اگر پزشک به شما رخصت داد که بنشینید روی صندلی، ننشینید. دوزانو همان جلو در یا روی میز بنشینید.
۹- بعد از معاینه به پزشک پشت نکنید و همان‌طور عقبکی از مطب، بیمارستان و… خارج شده و تا منزل عقب‌عقب بروید.
۱۰- اگر پزشک خواست شما را در بیمارستان بخواباند، هرگز قبول نکنید چون پایتان را این‌طوری جلو پزشک مجبورید دراز کنید که خیلی کار زشتی است.
وصیت: سوفیا… عشق من… به‌پزشک که من عاشق تو هستم و به‌پزشک که من تو را دوست دارم.
ای به قربان پزشکی که تو را معالجه می‌کند؛ میدون دوم.

اخبار مرتبط
نظرات

تیتردو

گفت و گو با حمید موذنی ، نویسنده و پژوهشگر اجتماعی گفت و گو از: الهام بهروزی
به مناسبت تولد خیام نیشابوری گفت و‌گو با حمید موذنی، نویسنده و پژوهشگر اجتماعی گفت و گو از الهام بهروزی ۱. در مورد زیست دیرینه مردم بوشهر با اشعار خیام‌خوانی توضیح بدید و اینکه چرا رباعیات خیامی در این منطقه از دیگر سروده‌های شاعران بزرگ پیش گرفته و مردم این منطقه با آن‌ها بیشتر همذات‌پنداری […]
آرشیو

مقالات

نادر هوشمند
آخرین ساعات زندگی یک گربه
نادر هوشمند
از ادعاهای یک دیوانه
نادر هوشمند
بازگشت از مرگی که در بیمارستان بوعلی سینا اتفاق افتاد
غزال ساکی
زنان و مشارکت سیاسی
حمید موذنی
شجریران
غزال ساکی
روزنامه‌نگار حوزه‌ی جامعه و زنان
محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
آرشیو