ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

ورار سرانجام به بازار آمد .


سرویس فرهنگ و ادب جامعه: کتاب ورار از آکا صفوی هنرمند موسیقی و پژوهشگر ادبی بوشهر منتشر شد. ناشر کتاب ورار در یاداشتی کوتاه به معرفی کتاب پرداخته که چنین است:
کتاب ورار تحت عنوان ترانه ها و عاشقانه های بوشهر خوشبختانه به چاپ رسید . مولف و پژوهشگر این کتاب آکا صفوی نویسنده و مصحح کتاب ارزنده فایز دشتی است که در طول چند سال به چاپ های متعددی رسیده است .

ورار کلمه ای بومی به معنی گفتگویی صمیمانه و دلانه است و عنوانی بسیار مناسب برای این کتاب است زیرا محتوای کتاب دربردارنده زندگی و شرح حال و اشعار شاعران استان بوشهر است . مولف در این کتاب کوشیده است به شاعرانی از جنوب بپردازد که پیش از این نام و آوازه و اشعارشان در تذکره ها و کتاب های دیگر نیامده است به عبارت دیگر ورار مجمع شاعرانی است که در کتاب ها غایب بوده اند اما در بزم های مردمی با شعرها و دوبیتی های آبدارشان حی و حاضر بوده اند . در کتاب مزبور شرح کوتاهی از زندگی این شاعران و در پی آن اشعار آنها نیز آورده شده است .

کتاب ورار در آینده بی تردید به عنوان سندی دست اول شمرده خواهد شد و از سوی پژوهندگان و دانشجویان به صورت یکی از منابع و مراجع کم نظیر در مقالات و آثار آنها ارجاع داده خواهد شد . از این منظر ورار کاری سترگ و ستودنی است چرا که ذکر و یادآوری شاعران گمنام یا کمنام جنوب و ثبت و انتشار اشعار آنان یکی از ضرورت های ادبی و فرهنگی بوده و چنین آثار گنجینه واری را از گزند نابودی و نسیان ، محفوظ و مصون نگه می دارد . در کنار شاعران گمنام دوبیتی های چاپ نشده ای از دو شاعر صاحب نام بوشهر ، فایز و مفتون نیز بر فصل های کتاب افزوده شده ؛ و آن را طراوت و گرانسنگی دیگری بخشیده است .

حمایت مالی و معنوی از کتاب وارار در حقیقت حمایت و پشتیبانی از پیکره طلایی فرهنگ جنوب و استان بوشهر به شمار می آید .موسسه انتشارات نگاه

نظرات

تیتردو

حمید موذنی
ویروس کرونا بیش از همه‌ی اعضای بدن، به سراغ دست‌ها‌یمان رفته است. بیش از هرچیز رعایت روش‌های بهداشتی و علی‌الخصوص شستن‌دست‌ها ضرورت پیدا کرده است. حتی پیام‌های تبلیغاتی مربوط به دست هاست: «دست ها را بیست ثانیه و به صورتی دقیق بشوئید» فروید ظاهرن به دلیل انتقال ویروس از دست هااست که ترس ما بیش‌تر […]
آرشیو

مقالات

اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
اسلاوی ژیژک
وقتی گزینه‌هایِ پیش‌ِ رو یکی از یکی بدترند
میشل فوکو
قدرتِ مقاومت‌کردن
آرشیو