ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

نصب چهار دستگاه پیشرفته بافت عبا در روستای کردوان استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر امین بینش پژوه معاون صنایع دستی در این خصوص گفت :
با توجه به فعال بودن تنها ۴ عباباف در روستای کردوان و خطر جدی تعطیلی کارگاههای بافت عبا اقدام به نصب دستگاههای جدید نمودیم تا به توسعه و رونق این صنعت کمک و از منسوخ شدن این هنر جلوگیری کنیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی افزود : از این رو این امر را به عنوان یک اتفاق مهم در راستای احیای هنر عبابافی گرامی می داریم.

وی ادامه داد : کارگاههای جدید از جنس چوب راش آلمانی و با کمک بلاعوض سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با ارزش ریالی ۶۰۰ میلیون ریال تهیه شده و به صورت امانی در کارگاههای تولید عبا و در اختیار صنعتگران قرار گرفته است .

بینش پژو همچنین گفت : مزیت استفاده از این دستگاهها افزایش سرعت بافت و امکان افزایش عرض پارچه بافته شده از ۷۰ به ۱۵۰ سانت بوده که برای تولید لباس بسیار مناسب می باشد.با استفاده از دارهای قدیمی بافت هر قواره عبا حدوداً یک هفته به طول می انجامید در صورتی که با استفاده از دستگاههای جدید و افزایش سرعت بافت می توان روزانه یک قواره عبا بافت.

معاون صنایع دستی در خاتمه گفت : توسعه و ترویج این هنر نیازمند شناخت بازار هدف و ایجاد تغییرات می باشد از این رو به دنبال رایزنی با طراحان لباس می باشیم تا پارچه بافته شده به اشکال دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد

نظرات

تیتردو

حمید موذنی
ویروس کرونا بیش از همه‌ی اعضای بدن، به سراغ دست‌ها‌یمان رفته است. بیش از هرچیز رعایت روش‌های بهداشتی و علی‌الخصوص شستن‌دست‌ها ضرورت پیدا کرده است. حتی پیام‌های تبلیغاتی مربوط به دست هاست: «دست ها را بیست ثانیه و به صورتی دقیق بشوئید» فروید ظاهرن به دلیل انتقال ویروس از دست هااست که ترس ما بیش‌تر […]
آرشیو

مقالات

راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
اسلاوی ژیژک
وقتی گزینه‌هایِ پیش‌ِ رو یکی از یکی بدترند
میشل فوکو
قدرتِ مقاومت‌کردن
حسام سلامت
در نقد اسطوره‌ی مردمِ همیشه خوب
حسین باقری
«فرو رفتنِ کلمه در فعلنِ پهلوها»
فرشاد پارسیان
حقوق و اخلاق در آرا بنتام
امیر محقق
۷ کتاب با موضوع «شهر» که باید بخوانیم
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
ساره واعظی لقب
«آبی یا صورتی»؟
آتنا مرکزی
نقش زنان در افزایش سرمایه های اجتماعی
آرشیو