ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

نبودالگویی برای مقابله با خشونت علیه زنان

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: از هر سه زن در جهان،یک نفر قربانی خشونت جنسی و جسمی می شود و ۳۵ درصد زنان جهان خشونت جسمی و جنسی را تجربه کرده‌اند.

ساختار نابرابر قدرت میان زن و مرد، بحث جنسیت ،الگوهای سنتی ، پنهان‌کاری و تضاد منافع از علل و ماهیت خشونت علیه زنان هستند.

به گزارش سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهیندخت مولاوردی در نشست واکاوی خشونت علیه زنان ، علل ، ابعاد وراهکارهای آن که روز گذشته در سالن اجتماعات کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد با اشاره به اعلامیه جهانی رفع خشونت علیه زنان، گفت : این کنوانسیون به رغم اینکه از سال ۱۹۹۹ در دستور کار قرار گرفته اما ۱۶ سال است که همچنان شاهد اعمال انواع خشونت علیه زنان در جهان هستیم. به تازگی نیز فضای مجازی به روش‌های دیگر خشونت علیه زنان اضافه شده و تمام مرزها را در نوردیده و در هر زمان و مکانی قربانی می گیرد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز تاثیر تحریک قربانی خشونت یعنی بیانات ، رفتار و اخلاق قربانی در بروز خشونت تاثیرگذار است البته عوامل فرهنگی،اقتصادی و قانونی در تداوم خشونت ممکن است تاثیر داشته باشد .

بر اساس گزارش کانال شهیندخت مولاوردی در تلگرام،معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان به عواقب و آسیب‌های خشونت علیه زنان اشاره کرد و گفت : خشونت تحت هر شرایطی هزینه‌های مادی و معنوی به جامعه تحمیل می‌کند .

اخبار مرتبط
نظرات

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
آرشیو