ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

علم سلول‌های بنیادی در بوشهر بومی می‌شود

دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه دریا ظرفیت خوبی برای این علم سلول‌های بنیادی است، این علم در استان بوشهر بومی‌سازی خواهد شد.

ماریا ظهیری در گفت‌وگو با اشاره به سیر تحول در علم پزشکی، اظهار داشت: پزشکی آینده، پزشکی جامعی است و صرفا تجویز دارو نیست.

وی با بیان اینکه علم نوین سلول‌های بنیادی فراتر از معاینه و تجویز دارو است، افزود: این علم شامل پزشکی فردگرا، ترمیم سلول و درمان می شود.

دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر تصریح کرد: برخی بیماری‌های صعب‌العلاج و لاعلاج و بافت‌ها قابل ترمیم نیستند و باتوجه به اینکه سلول‌های بنیادی قابلیت این را دارند که به بافت‌های دیگر تبدیل شوند می‌توانند درمان خوبی در این راستا باشند.

ظهیری با اشاره به اینکه روند درمان در بخش سلول‌های بنیادی گروهی برگزار می‌شود، گفت: این گروه شامل زیست شناسان، پزشکان و مهندسین میان رشته‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه این علم در کشور ما بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: در همین راستا برای مستقل بودن کشور نقشه جامع طراحی شده است.

وی با بیان اینکه بستر دریا یکی از ظرفیت‌های خوب برای این رشته است، اظهار کرد: برای مهندسی بافت بستر دریا خیلی می‌تواند اثرگذار باشد.

دبیر شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان بوشهر به برگزاری مدرسه زمستانی سلول‌های بنیادی در بوشهر اشاره کرد و افزود: این برنامه برای بازآموزی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برگزار و با استقبال خوبی روبرو شده است.

منبع : مهر

اخبار مرتبط
نظرات

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
آرشیو