ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

سیاست مدار سیاست ورز

اصغر سیف: میراث هاشمی همان صفات خستگی ناپذیری که صداقت بامردم و صبر و حوصله بالا به عنوان یه سیاست مدار سیاست ورز بیاد ماندنی هست.

نگرخواهی سایت جامعه؛ وجوه مختلف آیت الله(۳)

اصغر سیف
۱.مروت و سازش کاری و صبوری در جامعه ای از ایران که توام با اختلاف نظرهایی در بطن جمهوری اسلامی است.روحیه ی سازشگرانه ی آیت الله هاشمی رفسنجانی به حدی است که در سال های اخیر ایشان در مقابل دلبستگان منصب و یا هتک حرمت به اعضای خانواده اش در نهایت نجابت و صلابت و سیاست برخورد کرده است.
۲.آیت الله هاشمی رفسنجانی به جهت کسوت و مناصب مهم در جمهوری اسلامی حائز اهمیتند اما مهمتر از آن صدیق و مطیع بودن همواره ی ایشان در مقابل امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ،جایگاه اورا ماورای اذهان برد.شخصی که بهترین گزبنه برای ریاست خبرگان میتوانست باشد.مبارزات ایشان و تلاش مکررشان در حمایت جمهوری اسلامی و انقلاب و رهبری با وجود اختلاف نظرها ،نگاه راهبردی و موشکافانه یک سیاستمدار و در عین حال نو اندیشی که بر احساسات و عواطف خود غلبه دارد و برای مصلحت نظام ،مصلحت اندیش است را هویدا می ساخت.
۳.اقای هاشمی رفسنجانی که همواره یک سیاستگذار عمل گرا با وجود داشتن مخالفان و موافقان بوده است پس از مرگش قطعا احزاب سیاسی کشور را به دوره های پیش و پس از خود تقسیم خواهد کرد.نام او با نام انقلاب اسلامی عجین است و جای خالیش بیش از پیش حس خواهد شد و روند جریان های سیاسی کشور را دستخوش دگرگونی خواهد کرد.
۴.اصلاحات امید خود را تا حدودی با نظرات نو اندیشانه ی هاشمی رفسنجانی گره زده بود و منتظر روزهایی بهتر و هموارتر بود که بار مرگ ایشان شاید کمی نا امید گردد این جناح سیاسی با توجه به موقعیت بالای اقای هاشمی اما اعتدال گرایان هم که از هردو جناح در آن حضور دارند مدیون طرفداران هاشمی و فرزندان ایشان هست.
۵. میراث هاشمی همان صفات خستگی ناپذیری که صداقت بامردم و صبر و حوصله بالا به عنوان یه سیاست مدار سیاست ورز بیاد ماندنی هست.

نظرات

تیتردو

حمید موذنی
غزال ساکی /روزنامه‌نگار “عظمت یک ملت و پیشرفت اخلاقیش را می‌توان از روی رفتارش با حیوانات قضاوت کرد.” این جمله گاندی درباره رفتار با حیوانات و اشاره‌اش به عظمت وجودی انسان، ما را وامی‌دارد تا به جامعه و محیطی که در آن زیست می‌کنیم، نگاه ویژه‌ای داشته باشیم؛ چرا که طبق این تعریف میزان مدنیت […]
آرشیو

مقالات

غزال ساکی
زنان و مشارکت سیاسی
حمید موذنی
شجریران
غزال ساکی
روزنامه‌نگار حوزه‌ی جامعه و زنان
محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
آرشیو