ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

جشنواره عکس موبایلی “میراث اربعین”

با حضور جمعی از شرکت کنندگان،معاون میراث فرهنگی و هیات داوران در اداره کل میراث فرهنگی اختتامیه جشنواره عکس موبایلی میراث اربعین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ابتدای جلسه درعلی دبیرجشنواره گفت : با هدف معطوف کردن نگاه عموم مردم به موضوع های میراث ملموس و ناملموس جشنواره های موبایلی عکس از طرف اداره کل میراث فرهنگی برنامه ریزی شده است .
مسئول روابط عمومی اداره کل افزود : بخشی از تاریخ گذشتگان به وسیله مردم معمولی به ثبت رسیده است و همیشه نیازی نیست نگاه های تخصصی و حرفه ای در پشت این حرکت فرهنگی باشد .
وی ادامه داد : ما می خواهیم به عموم مردم بیاموزیم که فرهنگ غنی دور و بر خودشان را به خوبی ببینند و آن را به ثبت برسانند.
نصرالله ابراهیمی نیزدر ادامه جلسه گفت : میراث ملموس و ناملموس ما بسیار باارزش هستند و ما باید به آنها با دقت بیشتری نگاه کنیم و برای ثبت آنها بکوشیم.
معاون میراث فرهنگی افزود :معماری زیبای این استان به خصوص بافت قدیم بوشهر ،آیین ها و رسم و رسوم ماندگار فرهنگی همه می تواند دستمایه ای برای این جشنواره ها باشد.
در کارگاه آموزشی عکاسی که در کنار برنامه اختتامیه برگزار شد رحمان برزگر یکی از داوران گفت : چالش مهم جشنواره های موبایلی این است که مردم یاد میگیرند که با وسایل ساده نیزوقایع مهم را به ثبت برسانند.
وی در ادامه گفت : مهم ترین اصل عکاسی این است که ما بدانیم چه طور موضوع عکس و پیرامون ان را به تصویر بکشیم .
پوریا بهرام نژاد داور دیگر جشنواره نیز در خصوص عکاسی گفت : دو موضوع مهم است که باید در عکاسی رعایت شود،اول دید شخصی و دوم هم نو آوری در نگاه.
در ادامه جلسه بیانیه هیات داوران قرائت گردید و به رسم یادبود به همه شرکت کنندگان لوح تقدیر اهدا شد و به برگزیدگان جشنواره لوح تقدیر همراه با هدایا و بلیت رفت و برگشت مشهد مقدس اهدا گردید.

اخبار مرتبط
نظرات

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

حمید موذنی
شجریران
غزال ساکی
روزنامه‌نگار حوزه‌ی جامعه و زنان
محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
آرشیو