ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

بزرگترین رنگینک جهان به طول ۱۱۰ متر


دبیر جشنواره رنگینک خرما با اشاره به برگزاری دومین دوره این جشنواره، گفت: بزرگترین رنگینک جهان به طول ۱۱۰ متر و عرض یک متر و ضخامت سه سانتیمتر در آب‌پخش استان بوشهر تهیه می‌شود.

بابک بهادرپور اظهار داشت: رنگینک نوعی شیرینی محلی در استان بوشهر است که با خرما تهیه می‌شود و دارای سابقه طولانی بوده و به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار این خطه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مردم این خطه که به مهمان‌نوازی در ایران معروف هستند، برای نکوداشت میهمانان رنگینک‌هایی با بهترین روغن‌های حیوانی تهیه می‌کردند و بر سفره‌های فقیرانه روستایی از آنان پذیرایی می‌کردند.

دبیر جشنواره رنگینک افزود: جشنواره دوم رنگینک خرمای کشور سوم فروردین ۹۶ با حضور حداقل ۲۲۰ شرکت کننده در بخش تهیه رنگینک، چهار گروه موسیقی سنتی، چهار گروه موسیقی محلی استان بوشهر، چهار گروه موسیقی اقوام ایرانی و چهار گروه نمایش کمدی برگزار می‌شود.

وی از احتمال کاهش و یا افزایش این گروه‌ها پس از بازبینی آثار و یا درخواست شرکت‌کنندگان خبر داد و بیان کرد: جوایز نفیسی از جمله سکه طلا، تندیس و سپاسنامه جشنواره برای گروه‌های برتر در نظر گرفته شده است.

بهادرپور خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه در نظر داشتیم یک دستگاه خودرو را به شرکت‌کننده برتر اهدا کنیم، ولی به منظور رعایت عدالت تصمیم بر این شد که تعداد جوایز افزایش یابد و سکه‌های طلا به هفت نفر از برگزیدگان جشنواره رنگینک و گروه‌های اول تا سوم بخش‌های موسیقی محلی و سنتی و اقوام ایرانی و نمایش کمدی اهدا شود.

وی ادامه داد: بزرگترین رنگینک جهان به طول ۱۱۰ متر و عرض یک متر و ضخامت سه سانتیمتر توسط خانم شریفی مادر دو شهید دوران دفاع مقدس محمدجعفر و غلامرضا رستگار و خواهر شهید شریفی و خاله شهید علی رستگار رونمایی می‌شود.

دبیر جشنواره رنگینک با پیش‌بینی هزینه ۱.۲ میلیارد ریالی برگزاری این جشنواره، اضافه کرد: بخش عمده این هزینه‌ها از طریق تبلیغات و بخش خصوصی تامین می‌شود؛ هیچ نهاد دولتی تاکنون کمکی در این زمینه نداشته است ولی قول‌هایی داده شد که امیدواریم عملی شود.

وی افزود: درخصوص اسکان شرکت‌کننده‌های غیربومی هم به علت نبود هتل در شهر، قرار است میهمان‌سرای اداره آبیاری و چند دستگاه ساختمان عوامل جشنواره و حامیان آن در اختیارشان قرار گیرد و از طرف مدیریت تشریفات و مردم آبپخش پذیرایی شوند.

بهادرپور بیان کرد: انتظار می‌رود که در شب‌های برگزاری جشنواره بالغ بر چهار هزار نفر از تمام نقاط کشور از آن دیدن کنند که این کار ما را به هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و پتانسیل نخل و خرما و صنایع جانبی نزدیک‌تر خواهد کرد.

وی در ارتباط با داوری این جشنواره نیز بیان کرد: داوران چهار گانه رنگینک، موسیقی سنتی، موسیقی محلی و نمایش کمدی تحت نظر رئیس کمیته داوران فعالیت می‌کنند و در هر بخش سه داور خواهیم داشت که یک نفر آنها سر داور است.

دبیر جشنواره رنگینک افزود: در بخش رنگینک، طرح، شعار و مزه و ظرافت (شکل ساخت) به ترتیب ۳۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ امتیاز و لباس محلی شرکت کننده ها ۱۰ امتیاز دارد.

وی گفت: در بخش موسیقی سنتی نیز انتخاب شعر و ترانه، استفاده از سازهای ایرانی، صدا و آواز خواننده و هماهنگی بین سازها و خواننده به ترتیب، ۱۰، ۳۰، ۲۰، ۳۰ امتیاز و استفاده از لباس سنتی ایرانی هم ۱۰ امتیاز خواهد داشت.

بهادرپور ادامه داد: در بخش موسیقی سنتی، انتخاب شعر و ترانه، استفاده از سازهای ایرانی، صدا و آواز خواننده و هماهنگی بین سازها و خواننده به ترتیب، ۱۰، ۳۰، ۲۰، ۳۰ امتیاز و استفاده از لباس سنتی ایرانی هم ۱۰ امتیاز خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در بخش موسیقی محلی وضعیت داوری در این مورد کاملا شبیه موسیقی سنتی است و تنها در استفاده از سازها و آواز محلی و لباس های محلی متفاوت است.

دبیر جشنواره رنگینک بیان کرد: در بخش نمایش‌های کمدی داوری مانند جشنواره‌های تئاتر است و متن، گریم، نور، موسیقی، بازیگر زن و مرد طراحی صحنه و لباس و بروشور با صلاحدید و سلیقه داوران امتیاز دارد و در نهایت یک گروه به عنوان برگزیده انتخاب می‌شود.

منبع : مهر

اخبار مرتبط
نظرات

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

حمید موذنی
شجریران
غزال ساکی
روزنامه‌نگار حوزه‌ی جامعه و زنان
محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
آرشیو