ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

ترانه فرخی
دوراهی تلخ فقر و مرگ!


دورکاری معضل تازه توانیابان؛

ظاهرا توانیابان جز بخشی از جامعه جهت مصارف تبلیغاتی بوده و در باقی اوقات چندان جایی در میان دغدغه های اهل تصمیم ندارند! در روزگار سخت فعلی و در شرایطی که از یک سو مشکلات اقتصادی و از سوی دیگر بیماری منحوس کرونا پی در پی در حال اعمال فشار بیشتر به اقشار مختلف جامعه هستند،توانیابان بیش از پیش تحت فشار بوده و نادیده گرفته می شوند!

در حالی که بیش از ۹ ماه از زمان رسمی ورود ویروس کرونا به کشور می گذرد و در این مدت تمهیدات مختلفی برای مبارزه و کاهش مبتلایان به این ویروس‌کشنده اندیشیده شده، ظاهرا توانیابان جایی در میان این تمهیدات ندارند!

دورکاری کارمندان که از جمله تمهیدات اندیشیده شده است، ظاهرا رسما شامل حال توانیابان نشده و در نامه های رسمی ستاد ملی کرونا به این بخش از جامعه هیچ اشاره ای نشده است!

این نادیده گرفتن اما توانیابان را در دوراهی خطرناکی قرار داده که هیچ کدام از راه ها آنها را به مقصد خوبی نخواهد رساند! از سویی توانیابان یا باید در این شرایط خطرناک عطای شغل و درآمد را به لقایش بخشیده و برای حفظ جان از آن دست بکشند که برای بسیاری از آنها به دلایل اقتصادی این امر ممکن نیست و از سوی دیگر باید جانشان را کف دست گذاشته و همچنان سرکار حاضر شوند که احتمال دارد در این راه جان خود را از دست بدهند!

با این شرایط مشخص نیست چرا توانیابان مانند بسیاری از افراد دارای بیماری زمینه ای شامل توجه ویژه و اعمال دورکاری نشده و غالبا باید برای ادامه حیات در برابر تهدید فقر و بیکاری سر خم‌کرده و جان بر کف به جنگ کرونا بروند !؟ این سوال حیاتی اما بی جواب مانده و عدم پاسخ به آن شرایط خطرناکی را برای بخش اندک توانیابان که شاغل هستند ایجاد کرده است! شرایطی که خیلی زود باید تغییر کند وگرنه توانیابان شاغل یکی پس از دیگری قربانی این نادیده گرفتن خواهند شد

اخبار مرتبط
نظرات

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

حمید موذنی
شجریران
غزال ساکی
روزنامه‌نگار حوزه‌ی جامعه و زنان
محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
آرشیو