ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

بخشش برجسته ترین ویژگی پیام فروشنده

مژده غضنفری: سینمای اصغر فرهادی، سینمای داستان گوی مستندنماست و سرحد توان سینمای ایران اینچنین سینمایی ست. او توان بسیاری در گرفتن بازی و داستان گویی دارد.

سرویس هنری جامعه: فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی در جشنواره فیلم اسکار شد. بر اساس این رخداد مهم فرهنگی – هنری ، سایت جامعه از برخی سینماگران و منتقدان فیلم بوشهری در این خصوص به طرح چند پرسش پرداخته است.

ویژگی های برجسته فیلم فروشنده چه بود؟

برجسته ترین ویژگی فروشنده، پیام مهم آن است و اینکه اصغر فرهادی همگان را به بخشش دعوت می کند. البته اینکه این پیام را در مسیر درستی مطرح می نماید و یا خیر، خود جای بحث و گفتگو دارد.

مهم ترین قوت فیلم فروشنده در چیست؟

همه ی فیلم های اصغر فرهادی کارگردانی و بازیگری استانداردی دارند. او کارگردانی را می داند و توان بسیاری در گرفتن بازی از بازیگران دارد. اگرچه موضوع آن و پیشنهادی که فیلمساز می دهد نیز قابل تامل است.

دلایل موفقیت فیلم و نامزد شدن برای اسکار را در چه عواملی می بینید؟

-مهمترین دلیل موفقیت فیلم پیام فیلم و دعوت آن به بخشش است. اما در نامزدی اسکار پخش کننده ی فیلم هم اهمیت ویژه ای دارد.

‎سینمای اصغر فرهادی چه ویژگی هایی را داراست؟

سینمای اصغر فرهادی، سینمای داستان گوی مستندنماست و سرحد توان سینمای ایران اینچنین سینمایی ست. او توان بسیاری در گرفتن بازی و داستان گویی دارد. اصغر فرهادی سینمای مستدنما را با تعلیق هیچکاکی در هم می آمیزد. فیلم های او معمولا لوکیشن های محدودی دارند و مباحثِ روزِ جامعه ی ایرانی و طبقه ی متوسط شهری که قشر بیشتری از جامعه ی ایرانی را در بر می گیرد همانند؛ قضاوت، دروغ و … در فیلم های او به شکل ظریفی بیان می شود.

‎اهمیت حضور در جشنواره اسکار؟

-جشنواره ها همیشه فیلم ها و فیلمسازها را مطرح کرده اند و حضور در آن ها برای هر فیلمساز یا کشوری از این حیث اهمیت ویژه ای دارد.

‎به نظر شما رقیب اصلی فرهادی در اسکار امسال چه فیلمی است و شانس چه فیلمی را برای اسکار بهترین فیلم خارجی بیشتر می دانید؟ به چه دلیل؟

من همه ی فیلم هایی که در این بخش کاندید شده اند را ندیده ام. اما با توجه به نظر منتقدین و بازتاب های جهانی فیلم تونی اردمن را از رقبای اصلی فروشنده می دانم. گرچه هیچ چیز در این جشنواره ها قابل پیش بینی نیست.

نظرات

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
آرشیو