ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

تامین اعتبار راه‌‎آهن بوشهرتاانجام فاینانس

اعتبار راه‌‎آهن بوشهر تا انجام فاینانس تامین شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با هدف متوقف نشدن پروژه راه‎آهن بوشهر – شیراز باید بخشی از اعتبار موردنیاز آن تا انجام فاینانس تامین شود.

فرزاد رستمی روز یکشنبه افزود: راه‌آهن بوشهر – شیراز – عسلویه ۶۴۲ کیلومتر طول دارد و اولویت نخست آن حدفاصل بوشهر – شیراز به طول ۴۵۰ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن پیش از این در چهار قطعه آغاز شده‌است.

وی بیان کرد: قطعه ۱۰ این پروژه در استان بوشهر حدفاصل اهرم – کلمه به طول ۲۵.۵ کیلومتر با برآورد اولیه ۲۳۴ میلیارد تومان قرارداد آن در سال ۱۳۹۷ منعقد شد.

رستمی ادامه داد: این قطعه به نوعی سخت ترین قطعه حدفاصل بوشهر – شیراز در محدوده ۱۴۰ کیلومتری استان بوشهر واقع است که حدود یک سوم طول پل‌های بزرگ و یک چهارم تونل‌ها در قطعه ۱۰ قرار دارد و پروژه نیز اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسبی در دست اجرا است.

وی بیان کرد: برنامه ابلاغی امسال ۶۵ میلیارد تومان در قانون بودجه است که تاکنون ۵۶.۵ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار صورت گرفته و ۱۵ میلیارد تومان تخصیص مرحله نخست پرداخت شده‌است.

رستمی اظهار داشت: اکنون بیش از ۷۶ دستگاه ماشین آلات در قطعه ۱۰ در حال انجام عملیات خاک‌برداری، خاک‎ریزی و احداث ابنیه فنی است و آغاز عملیات اجرایی پل‌های خاص تونل نیز در برنامه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: براساس مجوز شورای اقتصاد برای ۴۵۰ کیلومتر این پروژه فاینانس گرفته شده که بیش از پنج میلیارد یوان چین با شرکت جهان پارس و شریک چینی آنها مذاکره‌ انجام و پیش نویس قرارداد تکمیل شده‌است ولی امکان اینکه بتوانیم بزودی قرارداد امضا کنیم، وجود ندارد.

رستمی بیان کرد: درخواست مجموعه استان بوشهر و وزارت راه و شهرسازی این است که همانند پروژه راه‌آهن میانه – بستان آباد که با ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و در مدت ۱۵ سال اجرا شد همزمان با پیگیری فاینانس بحث اعتبارت وزارت نفت که بیشترین پروژه را در استان بوشهر دارد نیز انجام شود.

وی ادامه داد: چنانچه وزارت نفت سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان کمک و ردیف اعتباری قانون بودجه نیز تامین شود، می‎توان تا قبل انجام فاینانس عملیات اجرایی سایر قطعه‎ها را آغاز کرد.

رستمی ادامه داد: اکنون هفت سال است که منتظر فاینانس هستیم که با پیگیری استاندار بوشهر و حمایت‎های نمایندگان استان در مجلس ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای قطعه ۱۰ تامین شد تا انعقاد قرارداد صورت گرفت.

وی گفت: با این حال انتظار است تا پیش از رسیدن فاینانس اعتبار مورد نیاز سایر بخش‌های پروژه فراهم شود.

راه‌آهن بوشهر-شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم، کلمه، بوشکان، فراشبند، فیروزآباد، بایگان، کوار، شیراز ، زرقان و مرودشت را در برمی‌گیرد.
طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۵۰ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده‌است که عملیات اجرایی قطعه ۱۰ آن ۲۷ دی ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
در محدوده قطعه ۱۰، ۲ ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و ۱۵۰ متر و یکهزار و ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.
در این قطعه همچنین ۹ تونل به طول ۲ هزار و ۱۸۴ متر قرار گرفته است.
برای بخش الف قطعه ۱۰ حجم خاکبرداری و خاکریزی به ترتیب ۶۵۰ هزار و ۵۰۰ هزار و برای بخش ب نیز این حجم ها به ترتیب یک میلیون و ۲۶۰ هزار و یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن است.
هدف اصلی طرح راه آهن شیراز-بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی ، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال ، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.
همچنین با توجه به توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سرمایه‌گذاری های کلان داخلی و خارجی در این منطقه اتصال بندر عسلویه به راه‌آهن از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.
با توجه به ویژگی های مسیر راه آهن در حمل و نقل ایمن کالا، مسافر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست محیطی اتصال بندر عسلویه از طریق احداث راه‌آهن شیراز-بوشهر به شبکه ریلی مدنظر قرار گرفته است.

منبع :ایرنا

نظرات

تیتردو

حمید موذنی
ویروس کرونا بیش از همه‌ی اعضای بدن، به سراغ دست‌ها‌یمان رفته است. بیش از هرچیز رعایت روش‌های بهداشتی و علی‌الخصوص شستن‌دست‌ها ضرورت پیدا کرده است. حتی پیام‌های تبلیغاتی مربوط به دست هاست: «دست ها را بیست ثانیه و به صورتی دقیق بشوئید» فروید ظاهرن به دلیل انتقال ویروس از دست هااست که ترس ما بیش‌تر […]
آرشیو

مقالات

اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
اسلاوی ژیژک
وقتی گزینه‌هایِ پیش‌ِ رو یکی از یکی بدترند
میشل فوکو
قدرتِ مقاومت‌کردن
آرشیو