ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

تامین اعتبار راه‌‎آهن بوشهرتاانجام فاینانس

اعتبار راه‌‎آهن بوشهر تا انجام فاینانس تامین شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با هدف متوقف نشدن پروژه راه‎آهن بوشهر – شیراز باید بخشی از اعتبار موردنیاز آن تا انجام فاینانس تامین شود.

فرزاد رستمی روز یکشنبه افزود: راه‌آهن بوشهر – شیراز – عسلویه ۶۴۲ کیلومتر طول دارد و اولویت نخست آن حدفاصل بوشهر – شیراز به طول ۴۵۰ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن پیش از این در چهار قطعه آغاز شده‌است.

وی بیان کرد: قطعه ۱۰ این پروژه در استان بوشهر حدفاصل اهرم – کلمه به طول ۲۵.۵ کیلومتر با برآورد اولیه ۲۳۴ میلیارد تومان قرارداد آن در سال ۱۳۹۷ منعقد شد.

رستمی ادامه داد: این قطعه به نوعی سخت ترین قطعه حدفاصل بوشهر – شیراز در محدوده ۱۴۰ کیلومتری استان بوشهر واقع است که حدود یک سوم طول پل‌های بزرگ و یک چهارم تونل‌ها در قطعه ۱۰ قرار دارد و پروژه نیز اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسبی در دست اجرا است.

وی بیان کرد: برنامه ابلاغی امسال ۶۵ میلیارد تومان در قانون بودجه است که تاکنون ۵۶.۵ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار صورت گرفته و ۱۵ میلیارد تومان تخصیص مرحله نخست پرداخت شده‌است.

رستمی اظهار داشت: اکنون بیش از ۷۶ دستگاه ماشین آلات در قطعه ۱۰ در حال انجام عملیات خاک‌برداری، خاک‎ریزی و احداث ابنیه فنی است و آغاز عملیات اجرایی پل‌های خاص تونل نیز در برنامه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: براساس مجوز شورای اقتصاد برای ۴۵۰ کیلومتر این پروژه فاینانس گرفته شده که بیش از پنج میلیارد یوان چین با شرکت جهان پارس و شریک چینی آنها مذاکره‌ انجام و پیش نویس قرارداد تکمیل شده‌است ولی امکان اینکه بتوانیم بزودی قرارداد امضا کنیم، وجود ندارد.

رستمی بیان کرد: درخواست مجموعه استان بوشهر و وزارت راه و شهرسازی این است که همانند پروژه راه‌آهن میانه – بستان آباد که با ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و در مدت ۱۵ سال اجرا شد همزمان با پیگیری فاینانس بحث اعتبارت وزارت نفت که بیشترین پروژه را در استان بوشهر دارد نیز انجام شود.

وی ادامه داد: چنانچه وزارت نفت سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان کمک و ردیف اعتباری قانون بودجه نیز تامین شود، می‎توان تا قبل انجام فاینانس عملیات اجرایی سایر قطعه‎ها را آغاز کرد.

رستمی ادامه داد: اکنون هفت سال است که منتظر فاینانس هستیم که با پیگیری استاندار بوشهر و حمایت‎های نمایندگان استان در مجلس ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای قطعه ۱۰ تامین شد تا انعقاد قرارداد صورت گرفت.

وی گفت: با این حال انتظار است تا پیش از رسیدن فاینانس اعتبار مورد نیاز سایر بخش‌های پروژه فراهم شود.

راه‌آهن بوشهر-شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم، کلمه، بوشکان، فراشبند، فیروزآباد، بایگان، کوار، شیراز ، زرقان و مرودشت را در برمی‌گیرد.
طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۵۰ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده‌است که عملیات اجرایی قطعه ۱۰ آن ۲۷ دی ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
در محدوده قطعه ۱۰، ۲ ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و ۱۵۰ متر و یکهزار و ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.
در این قطعه همچنین ۹ تونل به طول ۲ هزار و ۱۸۴ متر قرار گرفته است.
برای بخش الف قطعه ۱۰ حجم خاکبرداری و خاکریزی به ترتیب ۶۵۰ هزار و ۵۰۰ هزار و برای بخش ب نیز این حجم ها به ترتیب یک میلیون و ۲۶۰ هزار و یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن است.
هدف اصلی طرح راه آهن شیراز-بوشهر، اتصال استان بوشهربه شبکه ریلی ، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال ، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.
همچنین با توجه به توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سرمایه‌گذاری های کلان داخلی و خارجی در این منطقه اتصال بندر عسلویه به راه‌آهن از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.
با توجه به ویژگی های مسیر راه آهن در حمل و نقل ایمن کالا، مسافر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست محیطی اتصال بندر عسلویه از طریق احداث راه‌آهن شیراز-بوشهر به شبکه ریلی مدنظر قرار گرفته است.

منبع :ایرنا

نظرات

تیتردو

در حوزه دشتي و تنگستان
سرویس خبر جامعه آنلاین: عصر امروز محمدحسین بکمی در گفتگو با جامعه آنلاین خبر اعلام نامزدی اش برای انتخابات مجلس را تایید کرد. لینک کوتاه:
آرشیو

مقالات

حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
اسلاوی ژیژک
وقتی گزینه‌هایِ پیش‌ِ رو یکی از یکی بدترند
میشل فوکو
قدرتِ مقاومت‌کردن
حسام سلامت
در نقد اسطوره‌ی مردمِ همیشه خوب
حسین باقری
«فرو رفتنِ کلمه در فعلنِ پهلوها»
فرشاد پارسیان
حقوق و اخلاق در آرا بنتام
امیر محقق
۷ کتاب با موضوع «شهر» که باید بخوانیم
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
ساره واعظی لقب
«آبی یا صورتی»؟
آتنا مرکزی
نقش زنان در افزایش سرمایه های اجتماعی
آتنا مرکزی
خشونت علیه زنان: خشونت علیه جامعه
ملوین کانر
فرهنگ جوانان امروز ستایندۀ مرگ است
سمیرا بهزادی
فتوت ایرانی در دوره ایلخانی
محسن رنانی
فردا اول خلقت است
حمیدموذنی
یازدهم سپتامبر مبدا جهان جدید
ناصر فکوهی ۶۶
پیکان: ظهور و سقوط یک «افتخار ملی»
آتنا مرکزی
تبعیض جنسیتی در کابینه دوازدهم
مهدی یسری
مفهوم برنامه ریزی فرهنگی
ستاره تناور
مدنیت،شهروندی و کنش های معطوف به اخلاق
محمد رضا فولادی
چرخه حیات تروریسم جهادی در خاورمیانه
کیتی رویف
نویسندگان بزرگ چطور با مرگ زندگی کردند؟
محسن رنانی
جوانه‌های بلوغ در شمالِ جنوب
محمد فاضلی
کلنگ‌ها را غلاف کنید
نسرین ریاحی
مرزها در گام معلق لک لک ها
علی آتشی
جایی میان رمانس و خشونت
درک تامپسون
خودتان باشید
مهتا بذرافکن
چرا آب در ایران امنیتی شد؟
مسعود نیلی
در ضرورتِ کینه‌زدایی از سیاست
محمد فاضلی
باید خشمگین باشیم: بحران محیط زیست
تونی جات
از تاریخ چه آموخته‎ایم؟ احتمالاً هیچ
بهروز غریب‌پور
معلق در فضا
آتنا مرکزی
سهم زنان از امید
زیگمونت باومن
سلامتی و نابرابری
حمید موذنی
استاد ایرانی و آسیب شناسی چاپلوسی اجتماعی در ایران
اولریش بک و الیزابت بک‌گرنشایم
آشوب جهانی عشق
 
مصطفی ملکیان
در مصائب فقدان گفت و گو
آرشیو