ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

استاد فرار از تله آفساید

استاد فرار از تله آفساید
گاهی فرارهای مهدی طارمی و ضرباتی که او تبدیل به گل می کند از صفحه تلویزیونی ذهنیت آفساید را به وجود می آورد در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

مهدی طارمی در سایه اینکه خود را در موقعیت قرار می دهد و البته در برخی از بازی ها موقعیت هم زیاد هدر می دهد فرار از تله آفسایدهایش فوق العاده حرفه ای و زیرکانه است به طوریکه خط دفاعی حریف را به اشتباه وا می دارد و زمانی به توپ می رسد که با دروازه بان حریف تک به تک می شود. عین گل سومی که دیشب در بازی با الوحده امارات به ثمر رساند.

او در ابتدا و پیش از نواختن ضربه ایستگاهی روی تیر دو جایگیری می کند تا کمتر خط دفاعی متوجه او شود و در حالی که مدافع تصور می کند بعد از زدن ضربه حرکت قابل پیش بینی خواهد داشت درست همزمان با ضربه به سمت عمق استارت انفجاری می زند و تا مدافع به خود بیاید و دست مهدی طارمی را بخواند کار تمام است. البته طبیعی است او در این زمینه با ضربه زننده از قبل هماهنگی های لازم را انجام داده باشد و حتی محل فرود توپ را تعیین کند.

مهدی طارمی از این دست گل ها را در لیگ برتر هم زده و شاید چنین گل هایی است که موقعیت از دست دادن های او را می پوشاند. البته این خود هنر است مهاجمی به دفعات خود را در موقعیت گل قرار می دهد. این نشان از هوش بالای مهدی طارمی در هماهنگی با بازیکنان هم تیمی، قرار گرفتن در فضای دریافت توپ و رعایت زمان حرکت به سمت دروازه حریف است و شاید اگر در استفاده از موقعیت ها تمرین کند تبدیل به مهاجم بهتر حتی تراز اول در سطح بین المللی شود.

منبع : ورزش ۳

نظرات

تیتردو

در میان گذر این روزهای کرونایی که همه جا صحبت از تب و تردد و سرفه و بیماری و قرنطینه است نشستن پای صحبت آدم هایی که دنیا رو جور دیگری می بینند حال دیگری دارد. آنها که گذشته اند از ناامیدی و ترس و رکود و سکوت و به نقطه زیبای آگاهی و بینش […]
آرشیو

مقالات

روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
حامد داراب
چرا داریوش آشوری روشنفکر است؟
محمدمهدی اردبیلی
غذا و وسوسه‌های شیطان
اسلاوی ژیژک
وقتی گزینه‌هایِ پیش‌ِ رو یکی از یکی بدترند
میشل فوکو
قدرتِ مقاومت‌کردن
حسام سلامت
در نقد اسطوره‌ی مردمِ همیشه خوب
حسین باقری
«فرو رفتنِ کلمه در فعلنِ پهلوها»
فرشاد پارسیان
حقوق و اخلاق در آرا بنتام
امیر محقق
۷ کتاب با موضوع «شهر» که باید بخوانیم
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
ساره واعظی لقب
«آبی یا صورتی»؟
آتنا مرکزی
نقش زنان در افزایش سرمایه های اجتماعی
آتنا مرکزی
خشونت علیه زنان: خشونت علیه جامعه
ملوین کانر
فرهنگ جوانان امروز ستایندۀ مرگ است
سمیرا بهزادی
فتوت ایرانی در دوره ایلخانی
محسن رنانی
فردا اول خلقت است
حمیدموذنی
یازدهم سپتامبر مبدا جهان جدید
ناصر فکوهی ۶۶
پیکان: ظهور و سقوط یک «افتخار ملی»
آتنا مرکزی
تبعیض جنسیتی در کابینه دوازدهم
مهدی یسری
مفهوم برنامه ریزی فرهنگی
ستاره تناور
مدنیت،شهروندی و کنش های معطوف به اخلاق
محمد رضا فولادی
چرخه حیات تروریسم جهادی در خاورمیانه
کیتی رویف
نویسندگان بزرگ چطور با مرگ زندگی کردند؟
محسن رنانی
جوانه‌های بلوغ در شمالِ جنوب
محمد فاضلی
کلنگ‌ها را غلاف کنید
نسرین ریاحی
مرزها در گام معلق لک لک ها
علی آتشی
جایی میان رمانس و خشونت
درک تامپسون
خودتان باشید
آرشیو