ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

استاد فرار از تله آفساید

استاد فرار از تله آفساید
گاهی فرارهای مهدی طارمی و ضرباتی که او تبدیل به گل می کند از صفحه تلویزیونی ذهنیت آفساید را به وجود می آورد در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

مهدی طارمی در سایه اینکه خود را در موقعیت قرار می دهد و البته در برخی از بازی ها موقعیت هم زیاد هدر می دهد فرار از تله آفسایدهایش فوق العاده حرفه ای و زیرکانه است به طوریکه خط دفاعی حریف را به اشتباه وا می دارد و زمانی به توپ می رسد که با دروازه بان حریف تک به تک می شود. عین گل سومی که دیشب در بازی با الوحده امارات به ثمر رساند.

او در ابتدا و پیش از نواختن ضربه ایستگاهی روی تیر دو جایگیری می کند تا کمتر خط دفاعی متوجه او شود و در حالی که مدافع تصور می کند بعد از زدن ضربه حرکت قابل پیش بینی خواهد داشت درست همزمان با ضربه به سمت عمق استارت انفجاری می زند و تا مدافع به خود بیاید و دست مهدی طارمی را بخواند کار تمام است. البته طبیعی است او در این زمینه با ضربه زننده از قبل هماهنگی های لازم را انجام داده باشد و حتی محل فرود توپ را تعیین کند.

مهدی طارمی از این دست گل ها را در لیگ برتر هم زده و شاید چنین گل هایی است که موقعیت از دست دادن های او را می پوشاند. البته این خود هنر است مهاجمی به دفعات خود را در موقعیت گل قرار می دهد. این نشان از هوش بالای مهدی طارمی در هماهنگی با بازیکنان هم تیمی، قرار گرفتن در فضای دریافت توپ و رعایت زمان حرکت به سمت دروازه حریف است و شاید اگر در استفاده از موقعیت ها تمرین کند تبدیل به مهاجم بهتر حتی تراز اول در سطح بین المللی شود.

منبع : ورزش ۳

نظرات

تیتردو

حمید موذنی
گفت و گو از: سودابه زیارتی مردم بوشهر، مردمی مظلوم و آرام هستند. به‌نظر شما آیا این یک ویژگی مثبت و افتخارآمیز برای بوشهری‌هاست؟ این خصوصیت تا چه اندازه باعث آسیب این مردم شده؟ شما فکر نمی‌کنید این مظلومیت تا حد زیادی مردم را از همدلیِ عملی نسبت به یکدیگر دور کرده است؟(باتوجه به این‌که […]
آرشیو

مقالات

حمید موذنی
شجریران
غزال ساکی
روزنامه‌نگار حوزه‌ی جامعه و زنان
محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
مصطفی مهرآیین
نابود کردن فرآیندها،نابود کردن زندگی و تولید خشونت
نوید کلهرودی
شرحی بر کتاب اندیشیدن و ملاحظات اخلاقی از هانا آرنت
سعید ربیعی
انقلاب لهستان: لخ‌والسا و اتحادیه‌ی کارگری
حمید موذنی
عشق در سالهای وبا
حمید موذنی
درس های سریال تاج و تخت
سعید ربیعی
فساد سیاسی، جزئی یا نظام‌مند؟
آرشیو