ads1
ads3
تغییر رنگ سایت

شبکه های اجتماعی جامعه

آرشیو
آرشیو
آرشیو
Print This Post

۲۸ فیلم‌ بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر

اسامی آثار راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ سی و پنمین جشنواره فیلم فجر توسط «محمد حیدری» دبیر جشنواره اعلام شد و وی درباره انتخاب آثار این بخش توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، محمد حیدری، دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر عصر امروز جمعه ۱۷ دی‌ماه در نشستی که در موزه سینما برگزار شد، آثار راه یافته به بخش سودای سیمرغ را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، حیدری در ابتدای این نشست عنوان کرد: بعد از ۴۵ روز تلاش هیئت انتخاب جشنواره امروز آثار بخش سودای سیمرغ را اعلام می‌کنیم، او در ابتدا اسامی هیئت انتخاب این دوره از جشنواره متشکل از نرگس آبیار، طاها حسین مرقاتی، عماد افروغ، محمد علی حسین نژاد، جمال امید،  حسین کرمی و سیدضیا هاشمی را اعلام کرد و ادامه داد: طبق اعلام فراخوانی که بخش چشم‌انداز سینمای ایران داشتیم، ۴۴ فیلم در این بخش شرکت خواهد کرد و ۲۸ فیلمی که امروز اعلام می‌کنیم در بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور خواهند داشت که متشکل از فیلم‌های حرفه‌ای، فیلم‌های اول، انیمیشن و … و ماحصل بخش چشم‌انداز سینمای ایران است.

حیدری با بیان اینکه مابقی آثار بخش چشم‌انداز را روز یکشنبه  اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: تمامی ۴۴ اثر در بخش سیمرغ مردمی هم حضور خواهند داشت و اولویت‌های دوم و سوم سیمرغ مردمی هم اعلام خواهد شد.

وی سپس فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را بدون ترتیب و اولویت، به شرح زیر اعلام کرد:

۱- کارگر ساده نیازمندیم (منوچهر هادی) به تهیه کنندگی منوچهر هادی
۲- مادری (رقیه توکلی) به تهیه کنندگی سیاوش حقیقی
۳- ایتالیا ایتالیا  (کاوه صباغ زاده) به تهیه کنندگی مهدی صباغ زاده
۴- انزوا (مرتضی علی‌عباس میرزایی) به تهیه کنندگی پیمان جعفری
۵-نگار (رامبد جوان) به تهیه کنندگی رامبد جوان
۶-سدمعبر (محسن قرایی) به تهیه کنندگی بهمن کامیار
۷-چراغ‌های ناتمام (مصطفی سلطانی) به تهیه کنندگی مجید اسماعیلی / مجتبی امینی
۸-ماه‌گرفتگی (مسعود اطیابی) به تهیه کنندگی هادی انباردار
۹- یک روز به‌خصوص (همایون اسعدیان) به تهیه کنندگی همایون اسعدیان
۱۰-کمدی انسانی (محمدهادی کریمی) به تهیه کنندگی محمدهادی کریمی
۱۱-ویلایی‌ها (منیر قیدی) به تهیه کنندگی سعید ملکان
۱۲-گشت ۲ (سعید سهیلی) به تهیه کنندگی سعید سهیلی- حمید فرح نژاد
۱۳-سوفی و دیوانه (مهدی کرم‌پور) به تهیه کنندگی مهدی کرم پور
۱۴-رگ خواب (حمید نعمت‌الله) به تهیه کنندگی حمید نعمت الله
۱۵-پشت دروازه بهشت (علی نوری اسکویی) به تهیه کنندگی علی نوری اسکویی
۱۶-اسرافیل (آیدا پناهنده) به تهیه کنندگی مستانه مهاجر
۱۷-فراری (علیرضا داودنژاد) به تهیه کنندگی جهانگیر کوثری
۱۸-ماجرای نیمروز (محمدحسین مهدویان) به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی
۱۹-بدون تاریخ، بدون امضا (وحید جلیلوند) به تهیه کنندگی علی جلیلوند
۲۰-سارا و آیدا (مازیار میری) به تهیه کنندگی مازیار میری
۲۱- زیر سقف دودی (پوران درخشنده) به تهیه کنندگی پوران درخشنده
۲۲- خفگی (فریدون جیرانی) به تهیه کنندگی فریدون جیرانی
۲۳-پشت دیوار سکوت (مسعود جعفری‌جوزانی) به تهیه کنندگی محمد خزاعی و فتح الله جعفری جوزانی
۲۴-آذر (محمد حمزه‌ای) به تهیه کنندگی نیکی کریمی
۲۵-قاتل اهلی (مسعود کیمیایی) به تهیه کنندگی منصور لشگری قوچانی
۲۶-تابستان داغ (ابراهیم ایرج زاد) به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی
۲۷- بیست و یک روز بعد (سیدمحمدرضا خردمندان) به تهیه کنندگی سازمان سینمایی حوزه هنری
۲۸- شماره ۱۷ سهیلا (محمود غفاری) به تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در ادامه گفت: از این تعداد حدود ۹ اثر از مجموعه فیلم‌های اول است که این موضوع نوید خوبی است برای سینمای ایران که جوانان وارد سینما شده‌اند.

وی ادامه داد: هیئت انتخاب بر اساس چیزی که دیده‌اند نظر داده‌اند، آثار بدون نام و نشان هم بوده‌اند، اما نگاه اعضای هیئت انتخاب به آثار بر اساس کیفیت آن‌ها بوده است. آثار ارزشمندی رسیده است و نظر هیئت این بود که امروز این تعداد را معرفی کنند و اگر فیلمی به هر دلیلی از جمله مسائل فنی به این بخش نرسد یا خارج شود، فیلم‌های جایگزین را در این بخش اعلام می‌کنیم، اما به این تعداد چیزی اضافه یا کم نمی‌شود.

حیدری در ادامه افزود: بخش نگاه نو را سال قبل داشتیم و اعتراض فیلم اولی‌‌ها این بود که عوامل ما در این بخش دیده نمی‌شوند و ما هم امسال در بخش مسابقه، آثار فیلم اولی‌ها را نیز قرار دادیم.

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در ادامه عنوان کرد: امسال ما هیچ فیلمی نداریم که به دبیرخانه رسیده باشد و دیده نشده باشد، اما روز یکشنبه ۱۶ اثر باقی‌مانده را برای بخش چشم‌انداز اعلام می‌کنیم و خواهیم گفت که بر اساس لیست، کدام یک از آثار اصلا به دبیر خانه نرسیده‌اند.

محمد حیدری همچنین افزود: مجموعه آثار به لحاظ محتوا و ساخت مورد بررسی قرار گرفته است ضمن آن که در این جمع، از اعضای شورای پروانه ساخت هم بوده‌اند که بخش‌های مختلف را بررسی کنند. باید مابقی آثار اعلام شود و آثار باید پروانه نمایش موقت در جشنواره فیلم فجر را بگیرند.

نظرات

تیتردو

گفت و گو با حمید موذنی ، نویسنده و پژوهشگر اجتماعی گفت و گو از: الهام بهروزی
به مناسبت تولد خیام نیشابوری گفت و‌گو با حمید موذنی، نویسنده و پژوهشگر اجتماعی گفت و گو از الهام بهروزی ۱. در مورد زیست دیرینه مردم بوشهر با اشعار خیام‌خوانی توضیح بدید و اینکه چرا رباعیات خیامی در این منطقه از دیگر سروده‌های شاعران بزرگ پیش گرفته و مردم این منطقه با آن‌ها بیشتر همذات‌پنداری […]
آرشیو

مقالات

نادر هوشمند
سایه دوم تو
نادر هوشمند
اصلان آفریقایی و واپسین صورتک او
نادر هوشمند
آخرین ساعات زندگی یک گربه
نادر هوشمند
از ادعاهای یک دیوانه
نادر هوشمند
بازگشت از مرگی که در بیمارستان بوعلی سینا اتفاق افتاد
غزال ساکی
زنان و مشارکت سیاسی
حمید موذنی
شجریران
غزال ساکی
روزنامه‌نگار حوزه‌ی جامعه و زنان
محمود بدیه
کلیسای گریگوری
حمید موذنی
توسعه بدون مطبوعات آزاد رخ نمی‌دهد
اسلاوی ژیژک
به برهوتِ ویروسی (وایرال) خوش آمدید
محمد غمخوار
رفتار دوگانه کرونا در بوشهر
علی شیخ زاده
استندآپ کمدی و طنز در دنیای مدرن
احمدزیدآبادی
مجلس یازدهم؛ پدیده‌ای نوظهور؟
پدرام باقری
دو نکته درباره قتل رومینا
راضیه اشعثی
ما بر مخروبه ای از بنیان های زیستی نشسته ایم!!!
ایرن واعظ‌زاده
کامو و مفهوم عدالت
مبین کرباسی
هزارمیلیارد تومان کجاست؟
یاشار تاج‌محمدی
در سوگِ خویش‌کاران (تاملاتی در پروژه‌یِ فکریِ شاهرخِ مسکوب)
هانا موسوی
“جهان مد و کالا شدگی زنان “
مرتضی رضایی
به وقت تتلو… به وقت شجریان… به وقت گوگوش
اسلاوی ژیژک
پاندمیک؛ کرونا جهان را تکان می‌دهد
غزال ساکی
نقد فمینیستی شاهنامه
سید مسعود حسینی
نگاهی به “بیمار در بیمارستان”
آلن بدیو
در مورد وضعیتِ اپیدمی
اسلاوی ژیژک
ما گونه‌ای هستیم که به حساب نمی‌آید
نعمت الله فاضلی
به خانه برمی‌گردیم اما به کدام خانه؟
جواد کاشی
مرگ دورِهَم عروسی است
حمید موذنی
جهان و کرونا: امروز و فردا
روزبه آقاجری
میراث زنده یک مبارز سوسیالیست
امیر ارسلان ادیب
چه‌کسی در خانه نمی‌ماند؟
امین بزرگیان
بوردیو و خرید در مواقع اضطراری
مهسا اسدالله‌نژاد
نیروی چشم‌های خیره مردم
پدرام باقری
ما در وضعیتِ بی‌دولتی قرار گرفته‌ایم
امیر ادیب
دختران خیابان انقلاب و رهاسازی نیروی «امتناع»
جان ام بری
چگونه آنفلوآنزای دهشتناکِ ۱۹۱۸ در سراسر آمریکا شیوع یافت؟
پدرام باقری
دو نکته درباره پرسش و پاسخ در سنای آمریکا
سید مسعود حسینی
کورونا و کورا – مرگ و پروا
مهسا اسدالله‌نژاد
کرونا و دو مسئله‌ی «غیرطبیعیِ» آن
امیر ارسلان ادیب
آپارتاید کارگری
آرشیو